Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

tisdag 27 september 2011

ME AND MY PICTUREWALL


Just nu samlar jag inspiration för det vilda för att kunna göra en sjysst tavelvägg. Det tar tid och är lite pyssel. För det första måste jag hitta fina bilder och för det andra måste jag hitta ramar som passar. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha en mix av gamla och nya ramar eller bara nya...eller gamla. Oj, vad svårt! Det är ju så mycket som är fint. Vad tycker ni? Har ni tips på fina tavelväggar får ni gärna hjälpa mig genom att skicka länk med bild!

Right now, I collect inspiration to make a picturewallIt takes time and is a little trixy. First, I need to find nice pictures and, secondly, I need frames that fit. I have not quite decided if I will have a mix of old and new frames, or just new ... or old. Wow, what hard! It's so much that I like. What do you think? Do you have tips on fine picture walls, you are welcome to help me by sending the link with the picture!

Bild via Femina Dk

2 kommentarer:

  1. När jag var på fotografiska nyligen så såg jag en jättefin tavelvägg i entrén.
    De hade ramat in olika bilder som var i färgerna blå, rosa, grå.. lite pudrigt sådär. I vita ramar. Det var jätte fint! Sen tycker jag att det är fint när man blandar olika slags ramar och storlekar, och bilderna är det som håller allt samman. Har tyvärr ingen länk just nu. Lycka till! :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, Elina!! Ja, det lutar nog åt att det blir lite olika ramar..

    Kram Blackbird

    SvaraRadera